{ SKIP }
文:MenClub 玄火  
POSTED ON 22 Dec 2019

本地影圈中人10月時話過,受到社會運動影響,當時只有4齣戲拍緊,甚麼香港電影寒冬云云...同時望向北方,中國美女迪麗熱巴原來已經8個月冇劇/戲開,接班人古力娜紮兩齣電視劇相隔11個月,幾乎成為只有新聞沒有工作的「紙上明星」。你以為隔離飯真係香?人哋唔好景冇話你知咋。

政策改變、外圍經濟不景、中美貿易戰等負面因素,中國娛樂圈進入寒冬是鐵一般的事實。2019年頭三季全國製作電視劇備案比去年同期大跌27%,只有646齣;橫店影視城官網劇組動態公告顯示,開機劇組比去年同期急瀉45%,數字觸目驚心。中國影視圈的財政報告非常得人驚,今年首三季度光線傳媒、華策影視等7間淨利潤降幅逾5成,華策影視和歡瑞世紀急跌90%,華誼兄弟虧損6億幾人民幣。踏入2019年,多間公司入不敷出,共有三千幾間執笠,情況嚴峻。

「限古令」出台,古裝劇中伏,今年出街的《慶餘年》早於去年8月煞科,各公司到底還有幾多存貨,實在不得而知。今年頭3季強國有65%演員仍未有電視劇播出,20%只有一齣作品,同日開幾組的風光日子不再。更只有5%演員在過去一年內有劇拍,兩年冇拍過劇的超過六成。中國電影圈同樣產量大減,上半年備案數量比去年同期減少391部,減幅22.5%,北上搵快錢的日子,早已過去。

有些演員們就算不拍劇拍戲,靠社交網站合作也能生存,但個個如此,他們就不是artist,而是KOL,整個行業生態也會徹底扭曲。中國就是人多,個個都想發達,搵到錢的行頭自然吸引人一湧而入,結果僧多粥少。

這個時候,學歷、資歷與出身就很重要。藝人北上若無學歷,失業日子也比人長,反觀中央戲劇學院、上海戲劇學院和北京電影學院等名牌畢業生,平均待業期比其他少200日以上。數字所得,資深演員依然較吃香,黃渤、馬伊琍等今年都有3齣電影/電視劇面世。說到尾,識人好過識字,好演技不如好嘴炮。

各位千禧世代(80及90後)嘅網友又認唔認同?
powerandmoney
【美國調查】千禧世代認為年薪超過400萬港元才能「感到快樂」
23 Nov 2023
作為日本最大遊戲、主機開發商,任天堂素來都係日本年輕人最想加入嘅企業之一,而從其最新公佈嘅數字黎睇,任天堂內部似乎都真係一個「天堂」,事關其新入職社員嘅離職率僅低至1.2%,絕大部份人入到去就唔願走! ...
powerandmoney
【電玩】任天堂真係天堂?員工三年離職率僅1.2% 大幅拋離其他日企
15 Sep 2023