{ SKIP }
文:傑克  
POSTED ON 17 Oct 2019
日前,特首發表新一份施政報告,當中最大的焦點是宣布放寬按揭保險計劃,讓首次置業人士更容易上車。消息令本來希望增加有意置業者的上車意欲,準備起筷;也讓原本置業無望的人重新檢視上車可能性。但係上車前,真係要再諗清楚。

首期減但供款加

政府放寬按揭保險計劃,首置人士的9成按保計劃樓價上限由原來400萬元提升至800萬元,理論上上車選擇多了,又可以用較少的首期上車,聽落好似好吸引。但細心想想,其實樓價從來沒有變過,只是由高不可攀變成「高但可攀」。而且以較少首期上車,即代表未來供樓支出會增加,即使過到壓力測試成功上會,但未來30年拿人工一大截來供樓則在所難免,請問這是你想過的生活嗎?

成為樓奴轉工困難

在香港這個城市,置業是不少人的目標,看見其他人上了車後有個安居的地方,好似好幸福,但實際上可能是表面風光。因為揹著一層樓在身,代表欠銀落行閒閒地幾百萬債務,如果有份穩定工作就話每月可按時供款,一旦遇上減薪裁員,沒錢供樓罰息事少,被銀行收樓就大件事。就算工作穩陣,但萬一做得唔開心、想轉換環境,裸辭就唔使諗,新工份糧起碼都要平手,諸多制肘,改變空間有限。

主流價值未必適合你

有些人本來眼見上車無望,一早放棄買樓這個俗世目標,改為體驗不同的生活方式,例如工作假期、外地流浪、做自由工作者,甚至乎一嘗創業滋味。但突然政府話你知,你而家(好似)有能力買樓,變相令你再受主流價值觀衝擊,心大心細下可能因此放棄了夢想而選擇隨波逐流。最慘是,樓價自2008年金融海嘯後升足了10年,而家這個時勢,上到車也未必是贏家,實在值得三思。

各位千禧世代(80及90後)嘅網友又認唔認同?
powerandmoney
【美國調查】千禧世代認為年薪超過400萬港元才能「感到快樂」
23 Nov 2023
作為日本最大遊戲、主機開發商,任天堂素來都係日本年輕人最想加入嘅企業之一,而從其最新公佈嘅數字黎睇,任天堂內部似乎都真係一個「天堂」,事關其新入職社員嘅離職率僅低至1.2%,絕大部份人入到去就唔願走! ...
powerandmoney
【電玩】任天堂真係天堂?員工三年離職率僅1.2% 大幅拋離其他日企
15 Sep 2023